onsdag 10 oktober 2012

Brrrrrrr!!

Hej!

Vad kallt det var imorse! Här visade termometern på +1 och bilrutorna behövde en omgång med isskrapan.

Barnen behöver en ny laddning med vinterkläder. Dom växer så det knakar alla tre! Till exempel. Marcus mätte Hugo härom dan. Han är visst 138 cm nu (om Marcus mätte rätt). Och det är ju heeeelt galet? Jag minns när han bara var 50cm...det känns som igår!! Lillskrutten.

Åh vad arg han skulle bli om han hörde att jag kallade honom för det ;-) Hehe!!

Idag fick jag en fin mössa som jag har väntat på (kan vara bra att ha nu när det är kallt som sagt). Det är min duktiga kollega Cissi som har sytt den. Hon kände att hon ville slå ett slag för Bröstcancerfonden och kom då på idén att sy mössor med rosa bandet på. "Jag kan inte forska men jag kan sy!" stod det i mailet som skickades ut till alla på jobbet härom dan ;-) Pengarna hon tjänat ihop går sedan oavkortat till Cancerfonden.

Bra va?!?! :-)

Nä, nu är det dags för soffläge igen. Tröttheten ni vet. Den sitter fortfarande i *gäsp*. Men till helgen ska vi nog piggna till. Det MÅSTE vi för då är det dags för Loka Brunn igen - försök #2.

Kram kram

1 kommentar:

  1. Fin mössa och vilken bra idé.
    Ha det så jätteskönt i helgen och håll er friska...
    Kram

    SvaraRadera