måndag 29 oktober 2012

I morgon gjör vi ett nytt försök
 
Hej på er!
 
Usch...det här var väl en helt onödig dag kan jag tycka!  
 
Vad tokigt allt blev. Helt fel faktiskt!
 
Tex...
 
Fel # 1 Molly vaknade 02:45 i natt och tyckte tydligen att det var morgon (?!)
Fel# 2 Molly somnade aldrig om fastän att jag flertalet gånger påpekade att det faktiskt var NATT!
Fel# 3 Väckarklockan ringde 06:30 och hade tydligen ingen förståelse ALLS för att jag redan legat vaken sedan 02:45.
Fel # 4 Vaknade upp till ett riktigt pissväder ute.
Fel # 5 Hittade ingen parkering i närheten av jobbet så jag fick parkera på andra sidan stan och gå i regnet.
Fel # 6 Hann inte jobba en hel dag innan det var dags för Marcus att insjukna och jag fick åka hem för VAM (Vård Av Man...Marcus är nämligen föräldraledig idag, på tisdag och onsdag då det är höstlov i skolan. Han mådde så dåligt att jag behövde åka hem och ta hand om barnen).
Fel # 7 Barnen är pigga och glada. Leksugna och full i bus. Dålig kombination med en trött mamma och sjuk pappa! 
 
Men!
Det enda rätta med den här dagen var faktiskt också just det. Att barnen varit pigga och glada, leksugna och full i bus. Vi fick en mysig pysselstund när jag kom hem från jobbet (om man ignorerar allt gnäll och gnabb ;o) ) då vi ritade pumpor som vi gjorde ljuslyktor av. Samt klippte ut otäcka Halloweenmasker. Det är det närmsta Halloweenaktiga vi kommer i den här familjen. Är inte så förtjust i detta kommersiella jippo. Så, då fick jag det sagt också ;o)
 
 
Nä, nu får det vara slut på den här dagen. Imorgon är det en ny dag. Vi får hoppas att den börjar bättre och innehåller färre fel. Tack och god natt!!
 
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar