torsdag 21 oktober 2010

Ledig dag


Hej på er!

Vet inte om jag har nämnt förrut att jag har börjat jobba på schema? Under en åttaveckors period ska jag göra ett visst antal kvällar samt minst en helg. Den här helgen är det min jobbarhelg och då har jag lagt schemat så att jag är ledig torsdag och måndag så idag har jag alltså varit ledig. Mycket skönt!

Vi fick mysigt sällskap av Cornelia (Alvas bästis) och hennes mamma Ida och lillasyster Greta. Vi har käkat lunch, fikat och barnen har lekt. Hugo hade tur och blev uppringd av en dagiskompis som också var hemma och var ledig idag, så han fick också en lekkompis. Han var lite bekymrad över just vem han skulle leka med idag när det bara kom en massa tjejer hit. Men det löste sig ju som tur var.

Ida och jag hade en hel del att prata om idag. Det var inte lätt att överrösta barnen stundtals men det är så skönt att få prata med någon som förstår och som tycker och tänker lite likadant som en själv :o) Vi hade jättemysigt och har planerat en massa roliga saker att se fram emot nu när det börjar bli kallt och ruskigt ute :o)

Bästisar!

Full koncentration.


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. GRATTIS ALVA!!! Ha en riktigt bra födelsedag.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Söta tjejer, vilken tur att Hugo fick någon att leka med också.
    Grattis Alva på tre-årsdagen
    Kram,kram

    SvaraRadera