onsdag 27 oktober 2010

Busunge!

Har ganska nyss kommit hem från jobbet. Det är onsdag och då jobbar jag alltid kvällspass. Jag hade parkerat bilen på gratisparkeringen på andra sidan stan tidigare under dagen (snål som jag är) så därför fick jag ta en promenad tillbaka till bilen nu ikväll, i regnet, med överfallslarmet i höger hand och Marcus i mobilen i andra handen. Usch vad arg jag är över dom här idioterna som springer runt i stan och våldtar tjejer...man känner sig verkligen inte trygg någonstans.

Nu är jag iallafall hemma i tryggt förvar men det spelar visst ingen roll för här hemma verkar man inte heller kunna gå säker :o) På onsdagar går det nämligen ett program på bolibompa som heter "buskul", vilket för övrigt är Hugos favoritprogram just nu. Han lär sig mycket knasigt och busigt som han gärna vill testa på oss.

Lyckligt ovetande öppnade jag tex kylskåpsdörren när jag kom hem för att ta fram lite kvällsfika...och vad händer då? Jo jag får en hel tetra med fil över mig (trodde jag...som tur var var den tom). Gissa om jag hann bli rädd? :o)

Inte nog med det...när jag sedan skulle ta vatten ur kranen så hade Hugo varit framme även där och tejpat munstycket så det sprutade vatten åt alla håll och kanter, men allra mest på mig :o) Allt medan Marcus stog bredvid och skrattade gott! Hugo...den rackarn...han ska få igen...vänta bara ;o)

Tur att den var tom!

I måndags var jag och barnen lediga. Såhär mysigt hade vi det.



På eftermiddagen kom Cornelia hit och lekte en stund. Här tittar dom på film...eller nja....dom gör allt annat än att titta på film ;o)



På kvällen kom mormor, morfar och Ludwig förbi på mat och tårta och för att fira Alva. Glädjen var stor!!!



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Underbara Hugo =)
    Och jag kan se Marcus stå där och skratta bredvid. Härliga killar du har =)
    Kram

    SvaraRadera