tisdag 19 oktober 2010

I brist på annat

Hej på er!

Vad är det som händer? Jag har absolut inget att skriva om känns det som och ändå händer det saker hela tiden. Som tex så var jag nere på Gården härom kvällen och fick berätta om mitt fantastiskt roliga jobb. Det var en kväll som riktade sig till ungdomar och arbetslösa som går i jobbtankar och funderar på "vad dom ska bli när dom blir stora". Jag och flera andra blev intervjuade om just vårt yrke och det kändes som att jag kunde babbla på hela kvällen om mitt jobb...men andra skulle också få komma till tals så jag fick tygla mig. Hoppas jag sådde ett litet tolkfrö i någon.

I lördags drog jag och ett tjejgäng iväg på vår lilla ullaredresa. Vi startade klockan fyra på natten och körde ner mot ett minst sagt välbesökt Ullared. Jag hade varnat tjejerna att det kunde vara knökat med folk men inte ens jag hade kunnat föreställa mig att det skulle vara så mycket folk. Vi kunde inte annat än skratta när vi ställde oss i kön och fick till svar av en vakt att vi nog hade ca 3 timmar framför oss i kön. Som tur var kom vi in efter bara (!) två timmar och kunde komma igång med shoppingen. Jag som redan hade varit där tidigare under veckan hade inte så mycket på inköpslistan så jag strosade mest runt och försökte hålla mig ur vägen för alla galningar med mord i blicken.

Efter 1 timme och 40 minuter i kön för att få betala kunde vi äntligen andas frisk luft igen och styrde bilen hem mot Örebro. Vi var hemma vid midnatt och då var jag verkligen inte svårsövd. Somnade på en pickosekund...hann inte ens börja drömma om kundvagnar, Ola-Conny och tusenlappar som spreds med vinden... Men vilken härlig dag det var ändå!

Örebro har bjudit på top notch-väder den här hösten och jag bara njuuuter av alla underbara färger!

"Lala"

"Budden"

Så här såg min kvällsmys-frossa-i-något-gott-tallrik ut för en stund sedan. En varm macka som jag åt som barn...den är underbart god och här kommer det superenkla receptet.
Hårdbröd
smör
Makrill i tomatsås
Ost
Bred smör på en hårdbrödmacka. Lägg på en klick makrill och toppa med en skiva ost och sedan skjuts in i ugnen på ca 175 grader tills osten har fått lite färg.
Klaaaar och jättesmarrig!!!
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Ha ha , den mackan hade jag glömt bort, du är konstig du =0)
    Kram!!
    Linda

    SvaraRadera