onsdag 13 oktober 2010

Hur svårt kan det va??


Har försökt publicera det här inlägget flera gånger idag men utan att lyckas. Jag förstår inte vad jag gör för fel? Men nu äntligen verkar det funka, men istället är klockan mycket och jag är tröttare än Arne Tammer (ett internt uttryckssätt inom familjen). Jag har jobbat till kl22:00 ikväll och har just kommit hem och tagit mig en nattmacka och ska snart krypa ner i sängen med övriga familjen. Men först ett försök att skriva om vår lilla Ullaredstripp som vi kom hem ifrån igår.

Nu tror ni säkert att det är den trippen som jag har flaggat för i tidigare inlägg...men se det är det inte. Den trippen ska jag göra på lördag med ett annat glatt tjejgäng. Ullaredstrippen jag pratar om nu har jag inte ens ordat om förut och det beror på att allt hände så plötsligt så jag hann knappt själv registrera hela händelseförloppet.

Förra veckan fick jag nämligen ett glatt telefonsamtal från min kära vän och svägerska Mia i Avesta. Hon ringde för att berätta att hon hade vunnit en tävling till Ullared där hon blivit erbjuden att ta med sig tre personer. De tre lyckliga personerna blev jag, svärmor och min andra svägerska Åsa. Men det visade sig att det inte skulle bli vilken "vanlig" resa som helst till Ullared...vi skulle nämligen få åka dit med Hannah Graaf.

Hastigt och lustigt var det bara att åka till jobbet och be om ledigt måndag-tisdag den här veckan och helt plötsligt var det helg...och söndag och Mia kom och hämtade upp mig i Katrineholm där vi var och hälsade på mina föräldrar. Vi styrde resan vidare ner mot Kisa där vi sov en natt för att sedan åka vidare mot Ullared och GeKås på måndagmorgonen. Där mötte vi upp Åsa och ett gäng tjejer som också hade vunnit tävlingen att få följa med Hannah på denna härliga shoppingfest.

Vid tolvtiden kom Hannah, hennes man Peter, dotter Liv, mamma Linda, svägerska Pernilla och bästa kompis Lill-Magnus gående emot oss. Vi blev bjudna att följa med in genom personalingången in till ett konferensrum där vi blev bjudna på lunchmacka och information om shoppingmekkat GeKås. Sedan blev vi släppta ut på grönbete och shoppingsugna som vi var var vi inte sena att slänga oss in i kaoset.

På kvällen blev vi bjudna på god mat, trevligt umgänge och avslappnande bad i vedeldad tunna. Vi var i himmelriket...trötta småbarnsföräldrar som vi är samt flitigt utnyttjad farmor/mormor :o) Vi njöt för fullt!!

Hannah och hennes familj samt dom övriga tjejerna var verkligen fantastiska människor och trevliga att få lära känna. Vi hade så trevligt och roligt och fnittrade och skrattade oavbrutet hela dagen och kvällen.

Ullared är verkligen något utöver det vanliga och att få uppleva det på detta lite annorlunda men underbara sätt är något jag tror att vi alla kommer att minnas för resten av våra liv. Nu har jag laddat batterierna för ett bra tag framöver. Och nu på lördag är det dags igen...fast utan all lyx och flärd. Då ska jag dit och fortsätta sätta sprätt på pengar :o)

Bilresan ner var en underbar upplevelse. Solens strålar och dimma över åkrar och sjöar. Vi konstaterade gång på gång att Sverige verkligen är vackert på hösten.

Det är så vackert att man nästan tappar andan.


Förväntnsfulla tjejer har anlänt till Ullared!
För er som följer Tv-serien Ullared på 5:an vet säkert vem det här är. Meet Morgan :o)
Fina Hannah med sin sockersöta Liv som charmar allt och alla.
Innan vi rusade in i butiken.
När vi kom till stugan vi skulle bo i hade vi fått varsin goodiebag med roliga presenter i...tex dom här trosorna ;o)
Det här måste vara den roligaste mannen som går i ett par skor, Hannahs man Peter. Jag kissar nästan på mig av skratt så fort han öppnar munnen eller knappar in ett inlägg i sin blogg. "Man skulle vilja se in i den hjärnan".
Härlig avslutning på en underbar dag!

Nöjda och glada (läs även fattiga) styrde vi bilen hemåt.
Kram Lovisa

4 kommentarer:

  1. Vad roligt och mysigt vi hade.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Ja det var härligt att komma i väg några dagar och ha roligt med andra tjejer!
    Lite fattigare men rikare på energi och minnen kom man hem till familjen igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vaaad?! Hur har jag kunnat missa det här på jobbe? Vilken grej! Du får berätta mer nästa gång vi ses! Härligt med påfyllning av energin och fina bilder på hösten. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig resa!!
    Jag hörde att det var gräsligt mycket folk på Ullared i lördags, var det då ni var där på den inte lika lyxiga resan?!
    Du får väl komma hit nån gång så åker vi en vardag, tar bara en tim härifrån!
    Kram Maria Drewitz

    SvaraRadera