tisdag 13 april 2010

Spring i benen

Idag utnyttjade jag friskvårdstimmen på jobbet för första gången. Jag fick ett inställt uppdrag på eftermiddagen och fick inget nytt så jag kollade med samordningen om det passade bra att jag åkte hem och satte på mig löparskorna för att ta en runda runt byn. Eftersom att det såg extremt lugnt ut på schemat satte dom upp en friskvårdstimme på mig och jag kunde bege mig hemåt.

Strålande sol, relativt varma vindar och så fågelsång. Kan det bli bättre? Jag sprang längs med DHL-rakan som vi kallar en evighetslång raksträcka vi har här ute...och det gör jag nog inte om. Fy så trist! Tacka vet jag mjuka, fina skogsstigar där det finns mycket fint att titta på. Tyvärr finns det inga sådana här ute i Mosås (vad jag vet om iallafall) så det blir tyvärr mycket asfaltslöpning.

Det var skönt att vara ute på en runda iallafall. Satte mig sedan på trappen för att ta igen mig...åh vad skönt det var!

Tog med mig kameran på en runda i trädgården och hittade bevis på att våren är här.

Snart full med gröna löv.

Gubben i rabatten har tinat fram och har koll på växtligheten som är på väg upp ur jorden.
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vad skönt att kunna få en friskvårdstimma,du är duktig som ger dej ut och springer. Ni skulle behöva vara hemma här och springa ibland i terräng. Våren är allt på gång hos er också.
    Kramisar

    SvaraRadera