söndag 19 januari 2014

Sätra Brunn

Hallå där!

Nu sitter vi i bilen på väg hem. Marcus och jag checkade ut från Sätra klocka ett och styrde sedan mot Västerås och Irsta. Närmare bestämt Wäneskogs Residence :-)

Morfar ich barnen strålade samman med oss hemma hos syrran och så passade vi på att fira Ebba och Jonas som fyllde år i början på januari.

Men hur har vi haft det då? På Sätra Brunn och spaaaaaaaa?

Jodå, tackar som frågar. Vi har haft det jättebra!

Efter att vi hade vinkat av barnen och åkt en bit, kom vi på att vi hade glömt lämna bilnyckeln till våran bil (vi gjorde ett litet byte för att morfar skulle kunna köra med barnen till Västerås idag), så vi fick vända om och göra om hela proceduren.

Men sen var vi på väg och kom fram vid 12-tiden...

Och enligt GPSen så var det här Sätra Brunn Spa. Eeeeh???

Efter lite irrande så hittade vi tillslut fram och fick tillgång till vårt rum pronto. Skönt! In med väskor och sånt, sen kurrade magarna så vi skyndade ner till restaurangen där det serverades lunch. Gott och trevligt :-)

Efter lunchen sträckte vi ut oss på sängen och lät maten sjunka. Frös massor och tittade på skidor på den liiiiiiiilla tvn. 

Sedan gick vi till ett nästan folktomt spa...badade lite men kände efter en stund att det inte var så kul. Så vi klev upp och gick till restaurangen igen för lite afternoon tea ;-)

En massa kaksorter, scones, ostar, marmelader och godis. Smarrigt!!

I fredags fyndade jag och köpte en klänning på Moonki :-) Jag ÄLSKAR att fynda! Den här klänningen hade kostat 400:- och jag betalade...ja, ni ser ju själva. 60 spänn!!! Gillar't!!

Och såhär ser den ut på :-) Ja...inte så lätt att se kanske, men jag lovar den är jättefin! Blå och så...

Sen gick vi och åt trerätters jag och min kloke man. Det slog mig (vilket det ofta gör) att jag är lyckligt lottad som har världens finaste karl...inside and out!! Det pirrar fortfarande i magen efter 13 år tillsammans ;-)

Förrätt

Varmrätt

 Efterrätt

Och to go ;-)

Efter 12 timmars sömn så klev vi upp och gick till den uppdukade brunchen. Inte världens bästa matbild (för det är ju liiiite pinsamt att fota maten bland folk, så det blev en "quickie" och då blir det inte så snyggt....men iallafall). Gott och mysigt. Vi satt kvar länge och njöt :-) Härligt!!

Men nu är vi alltså på väg hem igen. Familjen är fulltalig och det känns alltid härlich! 

Hoppas du får en fin vecka.

Kram Lovisa












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar