måndag 18 november 2013

Skärpning!

Tja!
 
Uj uj uj...vad dåligt uppdaterat det har varit här på sistone. Jag ber verkligen om ursäkt!
 
Jag skyller på (vilket faktiskt är hela sanningen) att jag är inne i en höstblues. Varje år...samma tid...samma eländiga dipp. Allt känns tråkigt och trist. I takt med att det blir mörkare och mörkare ute så blir jag också tröttare och deppigare. Jag har ingen lust att göra just nått. Förutom att äta då...det har jag väldigt stor lust med ;o) Gärna mycket fika, godis, ostkrokar och läsk!!! Det är mumma det!!
 
Träna...hrmf...orkar inte!
Vara social och trevlig...gaaah...hinner inte!
Vara driven och engagerad...äsch...vill inte!
 
Ja...ungefär så låter min höstblues. Men så fort vi har passerat jul och nyår då VET jag att det vänder. Det gör det alltid :o)

 
Fråga: Hur får man en 6-åring att städa sitt rum helt självmant, utan tjat?
 
Svar: Bjud in hennes tjejkompisar på pyjamasparty ;o)

I lördags var det så äntligen dags för Alvas 6-årskalas. Hon var extremt delaktig i all förberedelse vilket var härligt att se. Här är det nio godispåsar som fylls med lite smått och gott.

Dukningen i dagsljus.

Välkomnande ballonger i blåsten.

Dukningen i skenet av brasa och levande ljus. Mysigt!!

Molly satt och spanade länge på tacochipsen...

"Hmmm, jag tar en när ingen ser..."

"Eeeeh VA??? Nääää jag har inget i munnen...!"

Många fina presenter fick hon :o)

Och så sjöng vi självklart...

"JAAAAA MÅ HON LEEEEVA..."

Hihihi!!

"Guuuud så piiiinsamt" ;o)


 Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar