tisdag 26 november 2013

Andas

Hej på er!

Samma visa varje år...

Advent och jul kommer så plötsligt. Som ett slag i magen ;-) Det är samma med snön...fastän man vet att den är på väg så blir man ändå på nått sätt överraskad och kommer på sig själv att stå och muttrar med isskrapan eller snöskoveln i handen...

I år är inget undantag. Snart är det första advent...och jag har så mycket jag skulle vilja göra innan söndag...och även en hel del måsten. Men tiden räcker ju inte till.

Då är jag så glad att jag är gift med en så klok och sansad man som lugnar mig och kärleksfullt säger (...eller läs snarare; himlar med ögonen och suckar...) - Men älskling vem bryr sig om julgardinerna inte hänger uppe på söndag? Och lussekatter finns att köpa på affär'n. Tagga ner!

Andas...1 2 3...

Ja faktiskt, han har ju rätt!! Vem bryr sig? 

Så nu har jag bestämt mig för att sänka ribban och inte späka mig till det yttersta. Det blir ju liksom inte roligt för någon. 

Nä...istället för att stressa runt som jag vanligtvis gör så tänker jag göra något helt olikt mig. Något galet och radikalt. Jag tänker resa bort!

Och hör på den här då... Jag tänker resa bort UTAN Marcus och barnen!

Japp det ska jag! En resa till London är bokad med min fina vän Ida. Vi ska åka dit...shoppa...sova...fika...äta...umgås... och se oss omkring. Bara vara! 

En energiladdare utan dess like :-) Förhoppningsvis kommer jag hitta en hel del trevliga julklappar när vi är där...så lite nytta med nöja blir det ju. Men annars så är det helt och hållet en egoresa, eller en mammaboost-resa om man vill kalla den så ;-) Och det ska bli så mysigt!!

Jag åker självklart fylld med ångest över att åka ifrån Marcus och barnen. Jag är inte det minsta orolig att dom inte kommer klara sig utan mig...för det VET jag att dom gör. Näpp...det är bara det att jag aldrig varit ifrån barnen såhär länge. Hur ska JAG klara mig?? Saknaden kommer vara enorm!!

Men men...säkert nyttigt (har jag hört andra försöka övertyga mig...hehe). Vi får väl se ;-)

Såhär har min almanacka aldrig någonsin sett ut. Tom och luftig! :-) Det här ska bli spännande...

Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Ha det riktigt skönt och trevligt och tänk bara på dig själv de här dagarna ni är "på vift".
    Massor av kramar från oss i blå huset.

    SvaraRadera
  2. Kommer att gå fiiint ska du se :)
    Njut!
    Kram Linda

    SvaraRadera