torsdag 1 maj 2014

Nu är vi på't igen

Hej!

Trots att det blev ett extremt lugnt valborgsfirande igår så har jag varit helt slut idag. Har nästan känt mig sjuk. Trött, seg och värk i kroppen :-(

Kan delvis bero på att natten varit rörig. Hugo (som typ aldrig vaknar på nätterna nu för tiden) bökade runt endel inatt och sov mellan oss i några timmar, och han är ju inte en liten bebis längre om vi säger så ;-) Det var som att sova tre vuxna på rad :-)

Men som tur är så var Marcus piggare än mig så han drog igång att slipa och spackla Alvas rum...

Så nu är vi alltså på't igen.

INNAN:



Jag trodde att Alva ville ha ett "tjejrum" i rosa och lila nyanser, blommor och spetsgardiner...men ack så jag bedrog mig!

"Det ville jag ha när jag var fem mamma...nu vill jag ha något annat!"

Öööööö....jaha!?

Så väl inne på Bauhaus fick jag verkligen bita mig hårt i läppen för att inte vräka ur mig MINA åsikter hur hennes rum BORDE se ut enligt MIG. 

För tydligen var det bara jag som ville ha rosa och lila blommor på tapeten...Alva ville ha en björkskog (!) som fondvägg.

"Vitt är en bra färg" tyckte jag... "Då kan man ju liksom blanda in andra färger i tex kuddar, gardiner osv".

"Nä!" sa Alva. "Jag vill ha färg!"

Så vi kom hem med björkskog och gul kulör i färgburken ;-)

"Smörblomma" heter färgen...
Det här ska bli myhyhyhycket spännande!

Mollybus!

Och Hugobus. Brottningsmatch på hallmattan :-)

Kram Lovisa


1 kommentar:

  1. Skrattar gott när vi läser om Alva, det är väl Alva i ett nötskal...härlig tös.
    Ska bli intressant att se resultatet. Kram från oss.

    SvaraRadera