fredag 16 maj 2014

Ledig dag

Hej på er!

Åååå vad denna fredag har varit efterlängtad! 

Jag har varit så trött den senaste tiden och längtat efter lite ledighet...och idag kom den äntligen!

Jag ska jobba en hel del både imorgon och på söndag så därför lade jag lite ledigt på schemat idag för att orka jobba vidare. Nästa gång jag blir ledig är fredag NÄSTA vecka. 

Barnen börjar alltid lite senare på fredagar så vi fick en skön sovmorgon imorse. 

Marcus däremot åkte tidigt imorse. Han ska vara borta hela helgen med sitt jobb och kommer hem på söndag igen.

"Vad tokigt"...kanske du tänker då? (Eller inte!) 

Ja, det blev lite tokigt! Vi tyckte att vi hade synkat våra scheman och almanackor...men någonstans blev det knasigt och vi blev dubbelbokade.

Vilken tur då att vi har världens bästa mormor och morfar som orkar och har tid att hjälpa oss. Dom kommer hit imorgon och är med barnen medan jag jobbar.

"Tolk på vift"... Nästa vecka är det dags för vårruset och vi är drygt 20 stycken på jobbet som ska springa. Och nu har fått våra tröjor :-)

Tyckte det blev lite tyst i hallen... Så jag gick dit och hittade Molly inlindad i hallmattan. Där låg hon och filosoferade i sin ensamhet ;-)

"Kidnappade" barnen efter skolan idag. Det var så fint väder så jag tyckte en liten utflykt var på sin plats. Barnen hade ingen aning om vart jag kidnappade dom...tills dom fick se den här!

Men när vi väl kom fram till entrén så var den igenbommad...trots att öppettiderna lovade annat.

Vilken tur då attbarnen blivit så stora så att ett litet bakslag inte längre betyder jordens undergång. Och vilken tur att mamman är så flexibel och snabbtänkt och kom på den exelenta idén att man kunde fixa fika på Statoil istället för i restaurangen.

Och vilken tur att det ligger en superfräsch lekpark ett stenkast från Svampen.

Vi fikade och lekte där ett bra tag och njöt av solen och värmen. Äntligen känns sommaren nära!!


Barnen satt länge och snurrade på den här och Molly tjöt av skratt :-)

Älskar Alvas beskyddande arm runt lillasyster!

Wihoooooooo!!

Älskade barn!!

Molly hittade en vandringsstav ;-)

När vi kom hem satte jag upp torkvindan och hängde sommarens första tvätt utomhus. Det doftar så underbart gott!!

Än en gång blev det väldigt tyst från Molly...hittade henne inne på sitt rum där hon hade haft fullt upp med att....ja, jag vet inte vad hon har gjort. Men kreativt var det iallafall ;-)

Nu ligger barnen i sina sängar. Molly sover sedan länge. Hugo och Alva lyssnar på musik i väntan på John Blund.

Själv så funderar jag på att lägga mig i soffan och se en film...eller så...nääää! Sova! Japp DET ska jag göra...ZzZzZz!

God natt!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar