onsdag 25 september 2013

Ont i ögat

Hej där!

Allt bra?

Veckan rullar på och i morgon är det redan onsdag. Jag och barnen laddar för att åka till mina föräldrar över helgen. Det var länge sedan vi var där så det ska bli mysigt att komma iväg :-)

Marcus laddar på eget håll. Han följer inte med oss utan ger sig iväg mot Stockholm för att springa Lidingöloppet på lördag. Det går att följa honom genom hela loppet om man vill. Det ska vi göra!!

Idag har det varit lite turbulent i familjen Kindevåg. Alva vaknade med ont i vänster öga och klagade på en "grusig" känsla. Vi rengjorde ögat så gott vi kunde och hon fick gå till skolan som vanligt.

Just efter mitt första uppdrag fick jag ett sms av Marcus som sa att skolan hade hört av sig och att Alva inte blivit bättre i ögat.

Jag ringde 1177 och blev tipsad att höra av mig till Vårdcentralens akuttelefon. Där fick vi genast en tid för att få Alvas öga undersökt.

I väntrummet...

Väntan...väntan...väntan...väntan...

Slutligen kom jag ut från Vårdcentralen med lilla Alva i detta skick. Rivsår på hornhinnan...troligtvis på grund av grus i ögat blev domen. "Åååå så piiiiinsamt!" Tyckte Alva och höll ansiktet gömt i händerna hela bilresan hem ;-)

Har man varit duktig och tapper och stått ut med ögondroppar, undersökningar och smärta...samt missat lunchen...så får man lyxa till det med MAXmat.

Nu lockar sängen.

Är så hiskeligt trött nu för tiden...det är inte mänskligt!!

Så God Natt!!

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Stackars liten! Ont i ögat gör så... ONT! ;-)
    En annan orsak kan vara om hon sover med halvöppna ögon, då torkar hornhinnan fast i ögonlocket och det blir en liten rispa när man sedan öppnar ögat. Ont och "grusigt". Det finns jättebra smörjande droppar man kan ta innan man går och lägger sig, för att förhindra "fasttorkningen" om problemen återkommer.
    Själv bemödar jag mig tydligen inte med att stänga ögonen ordentligt innan jag somnar och vaknar "trasig" med jämna mellanrum. Dropparna är som sagt jättebra. -Om man inte får panik varje gång man ska ta dem och istället föredrar att strunta i dem... ;-)

    SvaraRadera