lördag 28 september 2013

"Surahelg"

Hej hallå!

Ååå vad jag älskar att ha saker att se fram emot :-)

Hela veckan har jag gått och längtat efter att det ska bli helg...
Och igår kom äntligen fredagen!!

Sista timmen på jobbet kändes evighetslång. Men tillslut kunde jag sätta mig i bilen och åka iväg och hämta barnen på fritids och dagis.

Sen rullade vi vidare mot Surahammar och en efterlängtad helg hos mina föräldrar :-)

Igår kväll blev det tacos och fredagsmys...varför bryta en fungerande tradition liksom?!?! 

Och idag har vi bara tagit det lugnt. Mormor har jobbat...men jag och barnen har hängt med morfar. Jag hann t.om passa på att ta en skön lur i en av deras otroligt sköna skinnfåtöljer mitt på dan när Molly sov. Härlich!!

På eftermiddagen kom Linda, Ebba och Noa hit och mös med oss. Väldigt kul!!

Nu ligger jag och barnen nerbäddade i våra sängar. Dom snarkar och sover sedan en bra stund tillbaka...själv ligger jag och kärleks-smsar med Marcus som sitter på bussen påväg hem från Stockholm.

Det känns precis som "the old days", precis innan vi blev tillsammans. Då ringde och smsade vi JÄMT!! Det var inte kul när telefonräkningen damp ner i brevlådan kan jag säga dig. Men desto roligare varje gång det plingade till i mobilen och det fanns ett sms från "Han" med stort H att läsa ;-)

Nä...nu är klockan mycket och jag börjar spåra ur! Det var ju bilder jag skulle visa dig...inte prata om kärlekskranka tider ;-)

Håll i hatten...här kommer dom!

Morfar fick igång morbror Ludwigs gamla Xbox till Hugos stora glädje :-) Tjejerna hittade mormors Barbiegömma :-)

Alva spexade runt i morfars på tok för stora jägarstövlar :-)

Lyckades fånga barnen på bild när dom för en gångs skull gjorde något annat än att spela på datorn, tvn eller iPaden ;-)

Hugo blev firad ännu en gång av moster och kusinerna! En ny kul, fin och smarrig variant på godis-och pengagurka :-) Nöjd kille!!

Mormor blev attackerad av både hund och barnbarn när hon kom hem efter en hel dag på jobbet. Efterlängtad!!

Ebba gav sig på att baka med småkusinerna. En ängels tålamod har hon...fina Ebba!!

Ett gammalt och välanvänt recept som du ser... Samma recept som jag använde när jag var liten. Långt innan det blev fult att säga N***rbollar! 

Söt bagare #1

Söt bagare #2

Mmmmmums!!

Och såhär gick det för Marcus! Hans mål var att hamna under 2h 30min...och det gjorde han ju med bravur :-) Hurra!!!

Nu är det dags för mig att stämma in i snarksången. Sov gott och så hörs vi snart igen.

Kram Lovisa











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar