torsdag 12 juni 2014

Sommarlov

Hej hej!

Imorse var det dags. Upp i ottan för att fixa fikakorg och få barnen i ordning inför skolavslutningen.

Vädret visade sig på sin bästa sida. Strålande sol och ljumma vindar. 

Tog mest kort med kameran idag faktiskt och lät mobilen vila... Men just nu har jag inte tillgång till någon dator så det får bli mobilbilder iallafall...dom få jag har ;-)

Alva slutar förskoleklass och börjar i 1:an till hösten. 

Den här coolingen börjar snart 3:an! Jisses...

Mollybus byter förskola i augusti och flyttar ner till VideUngen (Alvas gamla avdelning) som ligger i skolans lokaler. Kommer bli supersmidigt att ha dom alla tre på en och samma plats :-)

Coola bästisar!

Efter skolavslutningen så åkte vi med Ida, Cornelia och Greta och käkade lunch på IKEA och packade med oss badkläder och fika som vi tog med till Säbylund. Det blev en toppeneftermiddag med sol och bad!

Vi såg ut som en mindre förskola när vi kom med sex ungar i hasorna ;-)

Molly som vanligtvis är ganska skeptisk till att bada...badade som aldrig förr :-)

Nu är jag på väg till galej inne i stan. I dagarna två så är min arbetsplats värd för en Rikstolkkonferens för landets alla tolkar.

Idag har det varit föreläsningar hela dagen, som avslutas med middag ikväll...och det är det jag är på väg till nu. Imorgon kommer jag att delta på ett gäng semenarier. Ska bli jätteintressant!! Det är så sällan man får gå på såna här trevligheter ;-)

Må så gott!!

Kram Lovisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar