lördag 7 juni 2014

Glad Nationaldag

Hej på er!

Påbörjade det här inlägget redan igårkväll, men ögonen gick verkligen i kors så jag blev tvungen att lägga bort mobilen och krypa i säng istället. Somnade på två röda ;-)

Det jag tänkte berätta var att...

Nationaldagen igår spenderade jag på jobbet med finfina kollegor. Sådana röda dagar är det roligt att jobba när man får högtidliga och fina uppdrag att tolka. Igår fick jag klä upp mig ordentligt inför det uppdrag jag hamnade på och träffade många fina och glada människor. Jättekul! Jag verkligen älskar mitt jobb!!

Hugo hade en fullspäckad dag igår... Han började dagen tiiiiiidigt med poolspel. Han har gått med i ett nytt fotbollslag. Hidingsta IK heter dom och spelade fem matcher i Fjugesta på självaste Nationaldagen...tre vinster och två förluster blev det. Hugo gjorde sju mål :-)

När Poolspelet var klart kom en brandbil och sprutade ner barnen fullständigt med vatten :-) Jättekul grej!! Hugo kom hem helt lyrisk och dyblöt och tömde skorna på vatten :-) Efter en snabb dusch så cyklade han hem till Algot där det vankades Minecraftkalas och kom hem igen strax efter sju på kvällen. Det hann bli en 12 timmars dag för honom ute på galej :-)

Popcornburkar fulla med popcorn och en biobiljett på toppen fick bli födelsedagspresent både till klasskompisarna som hade kalas i torsdags OCH till Algot igår :-) Smidigt!


Dagen idag började vi med sovmorgon till 9:30 (!) Underbart!! Molly vaknade tidigare än så...men efter en stund framför tvn så kom hon ner...kurade ihop sig mellan oss med tusen gosedjur och somnade om och sov till 9:30 :-) Härligt!

Idag har vi inga stora planer. Vi får se vad vi tar oss för. Ikväll ska jag dock få klä upp mig igen och gå på 30-års kalas :-) 

Ha en bra helg hörrni!! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar