fredag 8 maj 2015

This and that

Hej på er!

Magsjukan slog alltså till än en gång (vi hade ju en vidrig omgång tidigare i februari...och nu var det alltså dags igen). Och liksom då som nu så slog den ut vela familjen...utom mig.

Molly tog det hårdast och har haft svårt att börja äta igen då hon är livrädd att hon ska kräkas...så henne har jag VABat hela veckan, och det är fortfarande inte helt i sin ordning när det kommer till att äta. Väldigt frustrerande för alla inblandade :-( 
Man blir riktigt spak av att inget äta...så vi har mest suttit i soffan eller legat i sängen och tittat på film.

I tisdags var jag på Alvas dansavslutning. Det var ett gäng nervösa men duktiga tjejer som visade vad dom hade lärt sig under terminen :-)

När vi var i Kisa i helgen så glömde vi kvar ett litet gosedjur hos g-mormor och g-morfar....men han hittade hem tillslut och kom paketerad i ett kuvert mitt i veckan :-) Här gungar dom tillsammans.

Härom veckan fick jag för mig att göra en mindre (eller ganska stor, för mig) makeover...
Före...

Före...

...och efter! Kapat hår och glasögon. Det är oundvikligt...åren går liksom ;-)

Idag hände det något stort...

Vår älskade "bonusdotter" tillika Alvas bästis Cornelia fyller 8 år :-) Detta skulle, på födelsedagsbarnets begäran, firas med att tjejerna skulle ta hål i öronen...

Och sagt och gjort...

Spända...

...rädda...

...förväntansfulla...

...och såååååå stolta och glada när det var över :-)

Våra modiga tjejer!!

Nu ligger jag äntligen i sängen efter en mängd olika förberedelser inför vår lilla Mollys stora dag imorgon.

Tänk att hon blir 4 år!!

Kram och god natt!!

1 kommentar:

  1. Ååå så modigt !!! Vad fint det blev Alva! Kram moster Linda

    SvaraRadera