söndag 8 mars 2015

Helgen

Hallå där!

Den här helgen har vi spenderat i Kisa, vilket var både välbehövligt, skönt och väldigt trevligt!

Vi packade bilen och drog neröver runt femtiden i fredags och kom fram alldeles lagom till tacosen och fredagsmyset framför Let's Dance.

Jag har varit dålig på att ta kort...men några stycken blev det iallafall.


På vägen ner höll Emma koll så husse körde lagligt ;-)

På lördagen passade vi på att duscha henne inför att gå på 92-års kalas...

När man är ren och blöt måste man alltid busa och böka runt lite ;-)

Elias, Marcus morfar, fyllde 92 år tidigare i veckan så vi blev bjudna på gott födelsedagsfika nere på trygghetsboendet på lördag eftermiddag. Emma fick som sagt följa med...

Hon trivdes bra och hittade dessutom en bra utsiktsplats ;-)

Idag, söndag, har det varit ett alldeles UNDERBART vårväder med strålande sol som har värmt gott så 11-kaffet tog vi ute på framsidan hos farmor och farfar. Molly var fortfarande klädd i nattlinne (är man ledig så är man...) så henne lindade vi in i en filt.

Alva njöt i solen.

Alva och farmor gav sig ut på en liten utflykt och hittade dessa underbara blåsippor. Ett tydligt vårtecken!!!

Innan vi for hem idag så packade Birgit picknick korgen och så åkte vi ut till Flat.

Vi fick en härlig fikastund i solen!

Alla mina fyra älsklingar ;-)

Molly...

...bus äter kakor!

Emma njöt av att få springa lös.

Myyyyyyys <3

Sen var det dags att styra skutan hemåt. Emma som egentligen ska ligga i sin korg bredvid mig hamnade efter en liten kisspaus längst bak i bilen hos Alva...och när jag tittade bak låg hon helt plötsligt såhär ;-) Huuuuuur gick det till?? Det värsta är att hon kommer undan med det.....bara för att hon är så söt! Ja, alltså...både hunden och Alva ;-) 

Väl hemma igen var jag så fruktansvärt trött...så jag "slängde ihop" varsin play-doh lera till tjejerna. En grön och en svart...JÄTTECOOLA!! 

På så vis köpte jag mig lite tid och kunde kura ihop mig på sängen en stund och slumra ;-) Smart...inte sant?!

Hoppas du får en fin vecka!!

Sköt om dig.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar