fredag 26 juni 2015

Lägerliv

Hej på er!!

Nu har jag äntligen gått på semester!!!

Wihooooo!!!

Alltså den känslan....verkligen helt underbart!

Har börjat semestern på ett mycket annorlunda sätt (som jag misstänker kommer att bli en framtida tradition)...nämligen att jag sitter i en husvagn ute på Hjälmargården.

Hugo, Alva och Cornelia är med på sitt första Sommar SMAJL, och jag är med som "medföljande/sovande förälder" ;-)

Jag har inga åtagande...mer än att jag finns med och kan hjälpa till i köket om det behövs osv. Så jag flyter mest omkring och njuter av lägerlivet :-)

Jag kom ut hit vid 23:30 i onsdagskväll efter att jag hade jobbat klart. Hade egentligen tänkt komma ut tidigare...

Men det var "något" som satte "käppar i hjulet" om man säger så... NÄMLIGEN...

Åååååååååå...typiskt!!!! Så himla onödigt!!
Blev stående såhär inne i stan, men fick som tur var räddning av älskade vännen Sofi som kom med verktygslådan och en hjälpande hand.

Det var lite lustigt...för helt plötsligt, när vi stod och höll på som bäst så rullade det upp en bil framför oss. Och ut ur bilen klev....Ludwig, min lillebror och hans kompis :-) Dom var på väg hem och hade känt igen min tröja i farten ;-) Så dom hjälpte oss så att vi kunde komma därifrån lite snabbare. Superbra!!

När jag kom fram till Hjälmargården så var det tyst och lugnt och alla sov skönt i sina tält och husvagnar.
På torsdag förmiddag var det dags för Alva och Cornelia att gå till sin intressegrupp som dom valt -Bakning

Hugo har valt -På sjön

Det blev smarriga muffins första dagen.

I väntan på att kiosken ska öppna (det blåser kallt här ute).

Minigolfspel.

Lägerbål på kvällen. Tjejerna hejar och klappar på alla som sjunger och dansar.

Lite kortspel i husvagnen innan sängdags.

Imorse åt vi frukost ute i det fria med underbar utsikt.

Tjejerna har bla ägnat sig åt blåbärsplockning. 

Idag åkte vi på skattjakt...

Här begrundar vi skattkartan.

Efter 2,5 km promenad satt det bra med hamburgare...

...och godis.

Sverige är bra vackert på sommaren!

Hugo och Noa har varit med i SMAJL-tidningen ;-)




Nu blir det kvällssamling och sen...ZzZzZzZzZz!!!

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Härligt med läger! Det är några år framåt nu som det blir så här för er och det är så mysigt att vara med barnen den här tiden. ( låter som en gammal tant hör jag :) ) Puss på er och hälsa barnen! L

    SvaraRadera