måndag 13 december 2010

Lucia

Hejsan!

Idag har det varit Luciafirande även här. Barnen hade sina lussetåg på eftermiddagen...lite väl tätt efter varann kan jag tycka så det blev ingen lugn och mysig stämning direkt men barnen var jätte duktiga och jätte söta! Hugo har pratat om att han absolut INTE ville vara med i Luciatåget på sitt dagis...så döm om vår förvåning när han kom in som förste man i tåget och med händerna i Luciafattning. Dessutom hade han en uppgift och det var att smyga och trippa omkring när barnen sjöng "Tipp tapp-sången". Och vilket proffsigt trippande om jag får säga det själv...han måste ha sett mig när jag smyger omkring och skåpäter här hemma. Då gäller det att vara lätt på foten så att ingen hör ;o)

Alvas lussetåg låg först på schemat. Jag var sen pga att mitt sista uppdrag för dagen drog ut på tiden så jag fick skämmas och slinka in två sekunder innan barnen skred in till "Sankta Lucia". Kameran hade jag iallafall fått med mig och slet fort upp den för att börja plåta när jag möttes av en irriterande röd symbol som blinkade illavarslande...."Minneskort saknas". Grrrrrrr.... men jag hade bara mig själv att skylla eftersom att det var jag som hade lämnat kortet kvar i datorn efter gårkvällens blogginlägg.

Jaja, vi hann rädda situationen genom att skynda hem och hämta kortet så Hugos lussande förevigades iallafall och Alva kom självklart med på ett hörn.



"Pappa, hur många lussekatter har du ätit egentligen??"
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar