torsdag 9 december 2010

Halleluja moment

Hej på er!

Å så är snart denna torsdag till ända. Den hade kunnat ta slut redan klockan åtta ikväll när jag låg i sängen med barnen. Jag var inte långt ifrån att slinka in i drömmarnas värld men jag tvingade mig själv att kliva upp och fortsätta några timmar till innan det är dags att slumra på riktigt.

Idag var den stora dagen då Hugo skulle laga sitt hål i tanden. Jag satte Marcus på den uppgiften eftersom att jag visste att jag inte skulle klara av att vara ett bra stöd eftersom att jag troligtvis skulle börja grina och snora värre än Hugo själv. Istället gick jag och vankade av och an och kunde inte koncentrera mig ordentligt för jag vara så orolig och föreställde mig hur Hugo låg och snyftade i tandläkarstolen och att dom fick avbryta ingreppet för att han inte kunde ligga stilla.

När Marcus ringde efter 40 minuter fick jag skämmas över mina låga tankar om sonen. Det visade sig att han hade klarat det galant. Inte en enda tår och inte ett enda ljud när tandläkaren lade bedövning och sedan borrade i den trasiga tanden. När jag fick prata med honom i telefonen så fnittrade han bara och sa att det kändes konstigt i munnen av bedövningen :o)

Efter jobb och dagis åkte vi raka vägen till IKEA. Planen var att försöka inhandla förvaring till vår "nya" källare. Vi tänkte inhandla hyllplan, konsoller, klädhängare, tvättställningar och skoställ. Det blir ju alltid lite smått hysteriskt när barnen är med. Man lyckas aldrig ha fullt fokus på det man är där för att göra. Men när vi kom in via entrén så såg barnen "lekhörnan" där man får lämna barnen i en timme medan man går och handlar. Dom har aldrig velat vara där förut men ikväll nappade dom på det och jag och Marcus kunde flänga runt bäst vi ville och vi hann faktiskt handla, betala och packa in allt i bilen innan det var dags att hämta barnen igen. Wow, vilken underbar känsla!!! Det slog oss än en gång att vi börjar få riktigt stora barn.

Vår nya källare har vi att tacka Magnus för. En kille i vår församling med eget byggföretag som hade tid att trycka in oss i sitt schema och hjälpa oss att få ordning på vår eländiga källare och tvättstuga. Han har flytspacklat och putsat i tre dagar för att få rätsida på väggar och golv. Det känns som ett riktigt "Halleluja moment" som dom säger inom showbiz ;o) Jätteskönt att äntligen börja få ordning där nere. Men vi är långt ifrån klara...vi har bara börjat, så fortsättning följer.

Före och Efter

Före och Efter

Före och Efter
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vad mycket ni hinner med, blir säkert jättefint.
    Hugo då, vilken hjälte.
    Ha en skön 3:advent
    Kram

    SvaraRadera