onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År!

Hej på er!

Och Gott Nytt År :-)

Våra planer för dagen blev tyvärr ändrade.

Vi hade bestämt med Mia och Stefan att dom skulle komma hit på eftermiddagen, men Mia har tyvärr dragits med en envis migrän som ännu inte släppt. Så dom stannade hemma och vi valde att ta en lugn kväll med bara vår lilla familj.

Emma kom och lade sig i sängen med mig efter frukosten...

...och somnade gott!

Alva blev lite ledsen när vi berättade att det inte skulle bli något firande med faster, farbror och kusinerna så jag fick försöka hitta på något som fick henne på bättre humör.

Hon satte sig och pärlade bokstäver som skulle fungera som bordsplacering under kvällen :-)

Nyårspromenad med Emmsingen.

Den lilla snön som låg på marken igår var puts väck idag. Plusgrader på självaste nyårsafton :-(

Vi har tagit det väldigt soft idag som sagt. Men vi hade ju planerat och gjort i ordning för en trerätters meny så jag förberedde för det och så har vi tagit det lite som det kommit...

Välkomstdrink och snittar, Alva och jag iklädd myskläder och Molly i nattlinne ;-)

Mmmmmmmmmums!!

Middagen bestod sedan av potatisgratäng, tjälknul, rödvinssås och sallad :-)

Inan efterrätten blev det lite sällskapsspel i form utav Mexican Train. Marcus och Alva funderar ut nästa drag..

Molly och jag ägde ;-)

För att skaka ner efterrätten så körde vi en familjefejd i Let's Dance 2015 på Wii :-)

Sköna moves :-)

Min fina familj <3

Efter en stund plingade det till i Marcus mobil...det var från Olle...

"Titta ut...på baksidan"

Där stod dom...familjen Higårds :-) Dom hade tagit en promenad ner till oss för att önska gott nytt år...

...och bjuda på ljusshow i vårt syrénträd
med tomtebloss :-) Våra underbara och fina vänner <3

Nu försöker jag lägga en sockerstinn Molly och ska sedan gå ut och fortsätta fira in det nya året med de andra tre som ligger utslagna i soffan.

Önskar er alla ett gott nytt år. Ta hand om er därute...och ta hand om varandra!!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar