söndag 20 december 2009

Lilla Julafton

Nu är vi hemma igen efter en snabbvisit i Kisa. Igår morse packade vi bilen full med julkappar och sovkläder för att fira lilla julafton hemma hos farmor och farfar. Idag kom vi hem igen med minst lika mycket juklappar i bagageluckan...fast öppnade.

Vi hade en jättemysig julafton tillsammans med farfar, farmor, kusiner, fastrar, farbröder och gammelmormor och gammelmorfar. Vi åt god julmat och öppnade fina presenter. Barnen fick många nya fina leksaker att leka med framöver.

Ikväll vinkade jag och barnen av Marcus som åkte iväg med Hovlunds till Sälen några dagar. Deras jazzkvintett har en spelning den 23:e och som betalning får dom gratis boende och liftkort i några dagar. Jag och barnen var också medbjudna men eftersom att Linnéa, Niclas och flickorna kommer ner från Lycksele över jul valde jag och barnen att åka till mamma och pappa istället för att umgås med familjen. Det händer ju inte så ofta att vi alla är samlade på samma ställe samtidigt.

Samtidigt tyckte jag att Marcus skulle få en möjlighet att komma iväg och åka skidor i några dagar. Jag fick ju min utlandssemester i höstas som jag så länge har hoppats på...nu var det hans tur att få åka lite skidor.

Nu när barnen sover och det är alldeles knäpptyst i huset har jag tagit fram lite gott att äta och laddat DVDn med Narnia. Imorgon väntar jobb och dagis...men bara tills på tisdag sen packar vi bilen och åker hemåt!

Barnen i väntan på paketutdelning :o)

"Kan vi få våra paket nu??"

Svettlortarna Albin och Hugo

Svärmor Birgit fick en alldeles egen blogg i julklapp.

Alva och gammelmormor Britta umgås över en fika

Kusinerna tittar på film.

Grabbarna grus!

Seth fyller 4 år på Juldagen men vi firade honom redan idag.

Vårt lilla partylejon :o)
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Hej Vännen!
    Va härligt med lilla julafton vad mysigt ni verkar ha haft det. Visst är det härligt, dan före dan före doppardagen och det är snart jul. Hoppas att ni har det bra i julstressen och att ni hinner ta det lugnt nu innan jul. Jag hoppas att ni får en underbar jul och ett riktigt gott nytt år önskar jag er. Goa kramar Ina

    SvaraRadera