torsdag 5 november 2009

Eländes elände!

Vad jag trodde var en "vällingallergi" visade sig nog vara en gammal vanlig hederlig magsjuka trots allt. Alva kräktes både i natt och i morse, men har fått behålla maten under dagen och kvällen. Det ska bli spännande att se hur natten blir, men jag hoppas verkligen innerligt att det är över nu och att ingen annan utav oss ramlar dit.

Hugo som är frisk som en nötkärna har haft riktigt tråkigt här hemma med mig och Alva de senaste två dagarna. Han har kommit med massa förslag på saker vi skulle kunna göra men alla förslag har inneburit promenader, cykelturer eller utomhusvistelse i största allmänhet vilket inte har känts som en jättebra idé med tanke på Alvas tillstånd. Men i eftermiddags gav jag med mig och satte på dom ytterkläderna och släppte ut dom på baksidan för att leka i den nyfallna snön.

Alva var nöjd i cirka fem minuter sen tyckte hon att det blev för kallt och ville genast gå in. Hon fick stå inne i värmen och titta ut genom fönstret på storebrorsan när han åkte kana på altangolvet och knådade snöbollar istället.

En perfekt skridskobana :o)

Alva grimaserar i kylan.

Hugo var mäkta stolt över årets första snöboll.


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen det är över nu!!!
    Kramar Mia

    SvaraRadera
  2. har gar inte att krama snobollar, svetten rinner och vi har det jattebra. 27 grader "bara". langtar efter er. kram mum o dad

    SvaraRadera