onsdag 28 augusti 2013

Just vad jag behövde

Tja!

Kommer hem från jobbet efter en lååååång dag och på bänken i köket hittar jag denna underbara lapp...

Molly in action på dagis idag :-)

Vi hade ingen rolig start på dagen idag. Marcus åkte till Stockholm tidigt i morse och jag blev själv med barnen. Allt flöt på bra fram tills dess att vi skulle åka. 

Molly bröt ihop, skrek, grät och ville ABSOLUT inte åka till dagis (det har varit så några dagar nu...) Det slutade med sparkar och slag (från Mollys sida) och en brottningsmatch för att spänna fast henne i bilstolen. Molly grät, Hugo grät och Alva grät. Själv hade jag inte heller långt till tårarna och svetten pärlade sig i pannan och på mustaschen ;-(

Väl framme på förskolan så hade Molly lugnat ner sig men klängde sig istället fast som en liten apa runt mig.

Fick en bra pratstund med en av pedagogerna som tröstade och lugnade...MIG, inte Molly ;-) För fy vad ont det gör i mammahjärtat när det blir såhär!! Man känner sig så elak och samtidigt maktlös och uppgiven!!

Men åååååå så glad jag blev som sagt när jag kom hem och fick se en härlig bildserie från Mollys dag på förskolan idag!! Hon skrattar och ler på bilderna och leker och pysslar :-) Hon trivs och har det bra...FAKTISKT!! Fastän hon signalerar något helt annat när hon gråter och skriker "Näääää 'Monge' dagis!!" (Monge=Molly) på mornarna.

Precis vad jag behövde få se! Nu kan jag sova gott :-)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar